Jan
23
2018

Praem SP3

Szeretjük az alumíniumot, a franciák könnyedségét, és a motorszalonokat.

Ezért persze szeretjük a superbike és a túramotorok világának határán gyorsuló PRAËM SP3-at is, amelyet egy francia testvérpárnak Sylvain és Florent Berneronnak köszönhetünk. Előbbi a BMW Motorrad mérnöke volt korábban, utóbbi pedig repülési szakemberként tengeti életét. Mindkét tesó előélete tetten érhető a motor futurisztikus megjelenésében. A 2015-ös párizsi motorszalonon, decemberben bemutatott, általuk alkotott modern kétkerekűt a Honda egy régebbi modelljéből, egy 15 éves VTR 1000 SP1-ből építették meg. (Colin Edwards 2000-ben egy ilyen Honda RC51 nyergében nyerte meg a SuperBike bajnokságot.)

Bár az alapot valóban egy másfél évtizedes konstrukció biztosította, francia barátaink modern alkatrészekkel látták el a motort. A 165 lóerős (nyomaték 125 Nm) gép így Öhlins (FGR300, TTX36) telókat, Brembo (CNC 484/108 és 84) fékeket, Sicom (karbon-kerámia) féktárcsákat, Rotobox (karbon) felniket és Pirelli (Diablo Supercorsa 2) gumikat kapott. A fiúk szerényen az erős és gyors, de időtlen eleganciát sugárzó Aston Martin DB9-eshez hasonlítják járművüket.

Senki sem gondolná, de ez az első PRAËM által átalakított jármű. Érdekes (és „munkás”) megoldás a motoron az alu huzalokból kialakított idomok használata, melyhez az inspirációt Seung Mo Park, hasonló technológiával készült alkotásai adták. Szintén különleges ötlet a műszerfalba integrált Tag Heuer Monaco (Calibre 11) kronográf óra, masszív alumínium tokba foglalva. Történjék bármi, mi drukkolunk a Berneron testvéreknek, hogy az oldalukon látható fantom(képekkel bemutatott) motorkerékpárokból minél több épüljön meg a következő években. Hajrá! (Videó a motorról, a képek után, a cikk végén található.)

 PRAËM SP3

PRAËM SP3

 PRAËM SP3

 PRAËM SP3

 PRAËM SP3

 PRAËM SP3

 PRAËM SP3